Sunday, September 18, 2016

Alone~

Assalamualaikummm.

Is it bad if I say I'm lonely? Will anything change if I admit the fact that I want someone to talk to? I hate to say this but I'm hating social sites now. 
Why? Because it really shows how lonely I am. Aku tak pandai berkawan. All these years, aku menyorok bawah bayang-bayang orang lain.

Tak. Lebih pada aku takut aku yang 'syok sendiri'. Aku risau aku je yang beria nak berkawan sedangkan orang lain tak berminat dengan kewujudan aku. Aku pernah kene buang, aku pernah kene tikam, aku pernah kene khianat. 


  Pengalaman ajar aku untuk lebih bijak berkawan. Orang kata 'Quantity is not the key, but quality is'. I myself don't understand what's the cause to this 'loneliness'. Sejujurnya, bila kat kelas, aku rasa aku paling sunyi. Semua orang ada tempat nak dituju, ada cerita nak dikongsi, ada rahsia nak dicungkil. Tapi aku? Aku sorang. Aku kekok. Aku tak berani masuk campur hal orang lain. 

How life hit us hard. We're different people now. Tak kiralah kawan baru ke kawan lama, bila aku ada kat kelompok tu, aku selalu taktau nak cakap apa. Maybe sebab aku lembab, people refuse to share anything with me...?

Bila orang tak setuju dengan apa yang aku nak buat, aku diam. Sebab aku tau kalau aku bising, lagi tinggi risiko aku hilang kawan. Ya, aku memang takut hilang kawan. Aku takut aku sorang-sorang.
    Aku sendiri tak faham. Apa sebab aku rasa sunyi. Sebab hakikat aku memang takde kawan ....?

No comments :

Post a Comment