Wednesday, November 25, 2015

story of my life; PART 2

konnichiwaa//


nak sambung cerita tadi. huhuhu.

huh.

'2015'

aku pelik.

dia datang balik.
'kawan' yang buat aku macam sampah.
datang balik, why?

bukan aku tak bersyukur.
just nak tahu why, why and why?

dulu, kau buat aku,
macam sampah,
macam tunggul,
macam patung.

bila dah takperlu, buang.
bila dah takperlu, abaikan.
bila dah takperlu biarkan aku sorang'2 je. 
ya  sakit..

aku tak kuat.
tapi,
aku  cuba untuk kuat. 
"kau kuat. Tabah pls. Hidup, memang banyak dugaan. 
tapi setiap dugaan, ada hikmahnya. kau kena sabar.'

okay.

''aku dah biasa''
pujuk diri sendiri.
sedapkan hati sendiri.
iyaaa SENDIRI

kau mula layan aku.
baik sangat.
pergi mana-mana ajak aku.

sekarang,
aku jadi orang yang pendiam.
dengan tak ada confidencenya.
nak cakap dengan kawan sendiri pun baik-baik,lembut-lembut je.
takut tersalah cakap.
takut terkasar bahasa.
takut benda yang sama jadi.
aku kena kawal perasaan 'marah'
supaya hati kawan tak terluka mcm dulu.

okay.
lama-lama, aku dah biasa.
dah biasa dengan diri yang 'baru'

aku dah takboleh jadi diri sendiri.
takkira benda tu bukan salah aku pun,
aku jadi takboleh nakpertahankan diri.
aku jadi takut nak marah orang.
aku dah takbiasa buat semua tu.
aku biar orang pijak aku.
aku diam je.

sebab?
sebab masa silam.

aku tak boleh lupakan.
aku dah cuba lupakan, 
tapi benda tu datang kat ingatan aku,
disaat aku sedang cuba untuk moveon, 
aku cuba jadi diri sendiri.
aku nak sangat jadi diri sendiri.
tapi takboleh. why?

takde sape faham aku.

aku cuba nak luahkan.
tapi dekat siapa?
mana ada orang kisah.
kalau aku cerita pun diorang takkan faham. 

okaylah. tuje.

assalamualaikum..







No comments :

Post a Comment